Bezorging
We versturen al onze fietsen rijklaar.
Wanneer je de fiets rijklaar besteld, leveren wij je fiets binnen 5 tot 10 werkdagen met PostNL, tenzij op de productpagina anders vermeld. Heb je een e-bike besteld, dan wordt deze binnen 5 tot 10 werkdagen bij je geleverd door PostNL. (tenzij anders vemeld) Wanneer de fiets/e-bike rijklaar is en opgehaald is door PostNL, ontvang je in de avond een e-mailbericht van PostNL met de verwachte leverdatum.(check ook je spam-folder!) In deze e-mail kan je ook een link, genaamd "Volg je bestelling" terug vinden waarmee je de levering kan volgen. Op de dag van de levering zelf ontvang je van hen het tijdvak per SMS.
LET OP: Je tekent voor een goede ontvangst van jouw fiets. Dit is dus ook voor het uitvoeren van de Topservice door PostNL. Wanneer de Topservice niet of niet goed uitgevoerd is, meld dit dan meteen bij PostNL , teken niet af voor goed ontvangst! Je kan dan PostNL vragen om hiervoor terug te komen.
Indien je de datum van jouw levering wilt wijzigen kan dat nog tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) Dit kan door PostNL een WhatsAppbericht te sturen naar 06 13 78 41 57. Op de dag van levering zelf kan dit niet meer en wordt er voor een 2e bezorgpoging € 45 doorberekend. Mocht je jouw order op een ander adres geleverd willen hebben, kan dit ook tot op de werkdag voor levering (tot 16.00u) gewijzigd worden. Dit dien je dan door te geven aan onze klantenservice via mail: [email protected] of telefoon 085 0161 085
Waar bestaan de rijklare kosten uit?
€35 aan montagekosten
Heb je jouw fiets rijklaar besteld? Dan zal één van onze kundige fietsmonteurs zich over jouw fiets ontfermen.
€30 aan transportkosten
Nu je tweewieler voor 98% in elkaar is gezet, kan deze jouw kant opkomen. De kosten hiervan bedragen 30 euro. Voor zendingen naar België geldt er een meerprijs van €20.
€15 voor de Top-service van PostNL
De bezorger monteert bij aflevering nog de laatste 2% van je fiets. Hieronder valt het monteren van de pedalen en het rechtzetten van je stuur. Daarnaast wordt zowel het zadel als het stuur afgesteld op de ideale hoogte. Vervolgens neemt de bezorger ook nog al het verpakkingsmateriaal mee. Het enige wat de chauffeur niet monteert is een voordrager (+ eventueel de lamp die daarop gemonteerd wordt). Dit wordt niet gedaan om transportschade te voorkomen. Eventuele accessoires die zijn bijgekocht worden ook los van de fiets geleverd.
LET OP: Je tekent voor een goede ontvangst van jouw fiets. Dit is dus ook voor het uitvoeren van de Topservice door PostNL. Wanneer de Topservice niet of niet goed uitgevoerd is, meld dit dan meteen bij PostNL , teken niet af voor goed ontvangst! Je kan dan PostNL vragen om hiervoor terug te komen.
Accessoires
De verzendkosten voor losse accessoires zijn €7,50. Bestel je accessoires én een fiets, dan betaal je geen verzendkosten! Niet alle accessoires worden door dezelfde leverancier geleverd. Het kan dus zijn dat deze apart verstuurd worden en niet met de fiets mee geleverd worden. De meeste leveranciers van onze accessoires werken samen met DHL. Je zal dan dus naast een e-mail van PostNL (over de levering van jouw fiets) waarschijnlijk ook een mail van DHL ontvangen over de levering van de door jou bestelde accessoires.
Retourneren
Heb je je bestelling ontvangen maar ben je toch niet helemaal tevreden? Dat kan natuurlijk gebeuren. Je hebt de mogelijkheid je ongebruikte Crown fiets binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Hieronder lees je welke voorwaarden wij stellen aan het retourneren van je fiets.
Al onze fietsen mag je natuurlijk gewoon retourneren, let wel op dat je een outletmodel niet kan retourneren met als reden lakschade.
Fiets retourneren? Neem dan altijd contact met ons op. Dit kan via [email protected]. We komen bij je terug binnen 1 tot 2 werkdagen.
Fiets retourneren? Zo gaat dat!
Heb jij je fiets rijklaar of heb je een e-bike besteld en wil je deze retourneren? De fiets zal in dit geval verpakt moeten worden in noppenfolie of ander beschermend materiaal. Indien je deze niet op de aangegeven manier verpakt, zal PostNL de fiets niet meenemen! In het geval van een rijklare fiets of e-bike neemt onze partner PostNL bij levering de verpakking van de fiets mee. Wij regelen bij een afhaalopdracht dat PostNL weer een doos meeneemt om de fiets in te vervoeren. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een afhaalopdracht met PostNL. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een afhaalopdracht in plannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. (bij een e-bike kunnen we dit enkel op dinsdag of woensdag inplannen en er zal eerst een checklist ingevuld moeten worden i.v.m. de ADR regelgeving) Er is helaas geen afhaalopdracht in het weekend mogelijk. PostNL haalt de fiets op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 21:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdvak af te spreken hiervoor. Hierover wordt je op de dag van de afhaalopdracht over geïnformeerd door PostNL.
Let op: De kosten voor het retourneren je Crown fiets zijn €45,- en voor je eigen rekening, tenzij het gaat om een fout aan onze kant.
Verwerking van je retour
Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.
Wil jij je fiets omruilen? Dan maken wij een nieuwe order voor je aan.
Heb je ervoor gekozen om je aankoopbedrag terug te ontvangen? Deze ontvang je dan op dezelfde wijze terug als waarop je hebt betaald. Wij halen de retourkosten van het aan jou terug te betalen bedrag af.